achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@wk

WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal

Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat

Didier Deschamps coach van Frankrijk

Nu LIVE een lekker moment om onder het genot van een stokbroodje Paturain de elektrische autoraampjes van Citroenen en Peugeots af te zeiken. Een heerlijke match de football tussen de twee beste ploegen van Afrika: Frankrijk en Senegal. Een deel van de in Frankrijk geboren spelers koos voor Frankrijk en een ander deel van de in Frankrijk geboren spelers koos voor Senegal (10), of Ivoorkust (9), of Tunesië (6), of Marokko (6), enz., maar dat leest u allemaal maar bij NRSchedelmeet. De beste spelers zitten trouwens wel gewoon bij titelfavoriet Frankrijk, met droomaanvallers als Mbappé, Dembélé, Olise, Cherki, Doué, Barcola, enzovoorts. Het middenveld van die Fransen is dan wel weer shit. Derhalve luidt de stijlloze voorspelling van GeenStijls Ongelooflijk Deskundige Voetbal Experts Raad (G.O.D.V.E.R.): 2-1. Of 3-2.
Update DRINKPAUZE 1 - Heel belangrijk om nu te drinken. Kansen voor Senegal, maar nog 0-0. We gaan even naar de reclame zodat Gianni Infantino een keertje extra met het vliegtuig kan en de NOS nog wat mensen van de opleiding hbo journalistiek kan aannemen
Update 42' - Senegalees krijgt z'n poot haast doormidden geschopt, gaat naar de grond, scheids fluit niet en dan moet het slachtoffer van de aanslag na de behandeling nog een minuut naar de kant ook. Lekker regeltjes gemaakt weer, FIFA
Update 45' - Teringjantje wat is Frankrijk slecht
Update RUST - Stelling: Philip Kooke moet lekker terug naar de strafcorners van Bloemendaal. We gaan effe een kwartier kijken naar verkansie met Hansie, tot straks
Update 54' - Mbappé gaat aan de grond in de zestien. Kletsende slowpoke Philip Kooke heeft de beslissing van de VAR weer eens een halfuur later door - geen pingel dus
Update 66' - 1-0 MBAPPÉ
**Update 82' -**2-0 BARCOLA. Vette pass van Rabiot
Update 90+4' - BOEM MBAYE 2-1 het kan nog het kan nog
Update 90+5' - Boink Mbappé 3-1 met een dikke knal nou ja het kan nu niet meer

Einde 3-1. Potje wel. GeenStijls Ongelooflijk Deskundige Voetbal Experts Raad zat er ongelooflijk dichtbij

Het Greatste WK Ooit in het StamCafé

We zijn er weer bij!

wereldkampioen trump met de wereldbeker

Welkom op het WK voetbal 2026 in de Verenigde Staten, Canada en Mexico, maar vooral in de Verenigde Staten. Het land was deaud maar is nu grootser dan ooit tevoren, iedereen is rijk, iedereen is blij en iedereen is gezond omdat Donald Trump, de knapste man van de wereld, hielp. We krijgen het geweldigste, Greatste, meest fantastische WK ooit aller tijden ever. Sommige mensen zeggen nu al dat dit het beste WK is. We denken dat ze GELIJK hebben. Maar de Fake News Media willen het niet toegeven. Iedereen met verstand kent gelukkig DE WAARHEID. Dank u voor uw aandacht voor deze kwestie! 

Nu we de Truth gehad hebben en de VREDE dichtbij is kunnen we gaan voetballen. Want vanaf nu is het AAN en leeft iedereen MEE, pomp Shakira Shakira op standje gehoorbeschadiging, koel de kelen met koud bier, ga lekker zitten voor Haïti tegen Ecuador en Bosnië en Herzegovina tegen Panama, we hebben al het gezeik gehad, Infantino heeft een kale kontkop, vergeet de pessimisten, de FIFA-Vredesprijs is vergeven, Iran doet ook gezellig mee want voetbal is vree, we zijn de douane door en nu moet Oranje door, dus maak u klaar voor oranjestraten, oranjefeesten, 40 graden oranjekoorts, Koemania, Weghorstwaanzin, Gakpogoals, Frenkie Taka, WILLEM VISSERS, nachtelijk vuurwerk, De GeenStijl WK-poule en, zondag, Nederland tegen Japan. Maar eerst De Opening: Mexico tegen Zuid-Afrika. Een heel fijn WK voor iedereen die het viert. Proost en veel plezier ermee!

Fantaseren over voetbal in het Stamcafé

(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)

Niet veel mensen weten dit over ons maar voor we papperige bloggers waren die de hele dag achter hun laptop zitten waren we papperige studenten die zo nu en dan achter hun laptop zaten en weer ver daar voor waren we ranke jongetjes die hele middagen en avonden op pleintjes en/of grasvelden voetbalden en dan fantaseerden over dat we in een vol stadion stonden en de winnende maakten (heel gek, niemand droomt er op die leeftijd van om later een papperige blogger te worden). Is een vrij universele ervaring, je inbeelden dat je een profvoetballer bent die een cruciale pot speelt op het allerhoogste niveau, niet zelden op het WK. En laat dat nu net morgen beginnen. Afijn, wie was u vroeger? Antwoorden van FC Magenta na de breek.

(Deelname zit er voor ons allemaal helaas niet meer in; u kunt die leegt vullen door bijvoorbeeld mee te doen met de grote GeenStijl WK Poule)

DICKIE TERUG in het StamCafé

Eind goed al goed

In dit StamCafé hebben we ineens weer zin in het WK. Na veel onduidelijkheid besloten dat Dick Advocaat (78) GEWOON MEEGAAT met de Curaçaose ploeg. Hij had zich plotseling teruggetrokken vanwege de ernstige ziekte van zijn dochter en toen waren we even droevig, want wij houden van Dick. We worden vrolijk van Dick. Soms zijn er dagen dat we er ff geen zin in hebben en dan denken we aan Dick en dan hebben we er weer zin in. Als je het ons vraagt bestaat er niet zoiets als genoeg Dick, ondanks dat we in onze rijke levens al zoveel Dick hebben gezien. AFIJN. Voor de jongens van Curaçao is Dick ook beter. Als je met 8-0 wordt afgedroogd op je eerste en waarschijnlijk enige WK (met spelers van RKC, SK Beveren, Rotherham United en Idgir FK) en je kijkt naar de zijlijn en daar staat Fred Rutten, wordt het er allemaal niet beter op. Nu kunnen ze kijken naar Dick. De oudste coach op een wereldkampioenschap OOIT.

Het is echt extreem sneu en armzalig dat het bij het Nederlands elftal ook over 'Trump' gaat

VRAAG ER DAN OOK NIET NAAR djiezus kraist

Denzel Dumfries krijgt een rode kaart omdat hij Donald Trump neerhaalt

[LIVEBLOG IRAN HIER]

Voetballers, bekend van Balenciaga trash bags, Dior-tasjes en Rolex-klokjes, blinkende velgen, extreem beklijvende voetbalvrouwen, vipgedeeltes in de club en verder natuurlijk ook van hun aandacht voor de Riemann-hypothese, universitaire opleidingen Econometrie en uitermate interessante geopolitieke opvattingen. En nu wordt die raketgeleerden door media gevraagd wat ze vinden van Donald Trump, waardoor voetballers tegen die media gedwongen worden antwoorden te geven op vragen over Donald Trump, waarna we in de media weer berichten lezen dat het óók bij het Nederlands elftal over Donald Trump gaat. Door deze strontvervelende catch-22 moet iemand als Denzel Dumfries dus uitleggen 'dat een foto met de president niet iets is waar hij nu al over nadacht'. Wat dachten we ervan dat we Denzel Dumfries gewoon eens vragen waarom hij met nog 75 minuten op de klok een rode kaart pakt tegen Ecuador waardoor we met z'n allen naar een kutwedstrijd moeten kijken, of we met het bloedverzengende Koemanbal überhaubt kans denken te maken om een rondje verder te bekeren op het WK en wie er tegen Japan in de spits moet staan als een iets te dikke Memphis Depay na een uur lang klavertjes vier zoeken naar de kant sjokt met een lichte liesblessure: Weghorst, Malen, Til of Brobbey? Als het nou niet de hele tijd over Trump gaat hoeft het ook niet de hele tijd over Trump te gaan.

Dick Advocaat GESTOPT met Curaçao coachen

Damn

Tragisch nieuws van onze Advocaat: hij stopt per direct als bondscoach van Curaçao en gaat daardoor ook niet mee naar het WK waar Curaçao voor het eerst voor geplaatst is, vanwege nare familieomstandigheden, namelijk de gezondheid van zijn dochter. Advocaat wordt vervangen door Fred Rutten en dat is toch een beetje alsof je eerst de hele tijd Dick Schoof als premier hebt en het daarna opeens moet doen met Rob Jetten. Of andersom, hoe dan ook, de gezondheid van je dochter lijkt ons een uitstekende reden om het WK te boycotten. Sterkte, Dick.

Voorzitter supportersclub Oranje (stak tonnen van supporters in eigen zak) jankt dat WK niet te betalen is

Met bos wortels op je kop en neptieten in je shirt dronken over Ronald Koeman blèren erg duur

Van alle supporters van het Nederlands elftal respecteren wij vooral of alleen Harry Goudsblom, alias 'tietenman', die 'tietenman' heet omdat hij tieten onder zijn shirt stopt en een man is, en derhalve 'tietenman' wordt genoemd. Maar voor 'tietenman' en al die andere ongelooflijke koningen wordt het nog een heel karwei om LIVE tabasco in de ogen te mogen druppelen tijdens een nieuwe aflevering van Koemanbal. Het WK in Amerika, Canada en Mexico is namelijk duur. Heel duur. Je zou bijna zeggen dat het niet de moeite is om naar de andere kant van de wereld te vliegen om er bij de laatste 32 kansloos uitgeflikkerd te worden door Brazilië.

Theo Pouw van supportersclub Oranje: "Dit WK is niet voor de gewone supporter gemaakt." U kent Theo Pouw (foto, dansend, in het oranje) misschien als de man die zich jaarlijks 145.200 euro liet uitbetalen voor z'n rolletje bij de Supportersclub en, belangrijker, met z'n hand in de honingpot zat. Follow the Money: "Tienduizenden fans van het Nederlands elftal financierden jarenlang het feestelijke leven van de bestuurders van hun Supportersclub. Tonnen verdwenen in de zakken van de mannen die de belangen van het Oranjelegioen zeiden te vertegenwoordigen. (...) Die gebruiken het geld onder meer voor het financieren van zakelijke en privéactiviteiten, waarvan de relatie met de Supportersclub ver te zoeken is. (...) De bestuurders boeken vliegtripjes naar landen waar het Nederlands Elftal op dat moment ver te zoeken is, en slapen in de meest luxe hotels. Ze frequenteren de beste restaurants van Amsterdam en omgeving, soms meerdere malen per week, en rekenen dan voor honderden euro’s af, zo blijkt uit vertrouwelijke stukken in handen van FTM."

Welnu en deze Theo Pouw jankt nu dus de krant vol dat het WK niet voor de gewone supporter is gemaakt. Die toepen we over: het Nederlands elftal is niet eens voor de gewone supporter gemaakt. Ga maar lekker, Theo, met je vriendjes en je zakenrelaties en je hotemetoten en je Prodent-kop. Wij kijken wel op de televee.

LIVE - De LOTING voor het grote TRUMP-WK

We worden WERELDKAMPIOEN

Dan gaan we nu van Vught (liveblog gijzeling hierrr) over naar Washington D.C. waar de FIFA, onze favoriete schurkenclub, BALLEN GAAT GRAAIEN. Niet de ballen van Trump, die worden al zachtjes gekust en gestreeld door totaalgek Infantino, maar die met daarin de landen die meedoen met het WK 26. Het zijn er nu niet weinig maar wel ACHTENVEERTIG landen, dus er komen veel poulewedstrijden aan die je normaal voor je verdriet nog niet zou kijken. Toch, een WK op tv is leuker dan geen WK op tv. Als u in juni 2026 dan toch midden in de nacht het nest moet verlaten om te kotsen, kunt u tijdens het kotsen toch mooi naar Ghana tegen Panama kijken - om maar eens wat te noemen. Hoe de loting precies werkt kunt u zelf lekker uitzoeken in deze Group Stage Draw Simulator. Het balletje met Nederland is voor de loting in POT 1 gemieterd. Het wordt KOEMANBAL dus we gaan maar vast uit van een POULE DES DOODS. Livestream hierrrr.

UPDATE 18:30 - De Yanks maken er echt een walgelijk spektakel van, nu wordt de (speciaal door kampioen holkruiper Infantino voor Trump bedachte) FIFA Peace Prize uitgereikt aan... TRUMP! Trump gaat speechen, dat is dan weer een voordeel. Hopelijk gaat hij de buitenspelregel uitleggen.
UPDATE 18:40 - Vredespresident klaar met spreken, nu door naar de loting! Of wacht, dat duurt nog ff.
UPDATE 18:48 - TRUMP GAAT LOTEN. 
UPDATE 18:52 - Trump bevestigt net dat ze VOETBAL daar FOOTBALL moeten gaan noemen en een andere naam moeten bedenken voor hun Amerikaanse variant.
UPDATE 18:58 - Helaas, Trump doet niet de hele loting. 
UPDATE 19:29 - NEDERLAND IN GROEP F. Speelt in Dallas, Kansas, Houston en Monterrey.
UPDATE 19:39 - JAPAN eerste tegenstander, wij callen 'm: POULE DES DOODS
UPDATE 19:50 - TUNESIË. Het houdt maar niet op met de voetbalreuzen.
UPDATE 20:04 - En als laatste Oekraïne/Zweden/Polen/Albanië.

HOERA! Onze Jongens (van Curaçao) naar het WK

Soort herstelbetaling maar dan anders

Een biefstukje met extra curasaus voor Dick Advocaat vanavond, die heeft het namelijk geflikt om Curaçao naar het WK 2026 te loodsen. Als het een keer kon, was het wel bij deze editie; Trump en Infantino hebben namelijk besloten dat er komend jaar een miljoenmiljard landen meedoen in de poulefase. Desalniettemin, als Stanley Menzo met de elf van Suriname nog even zijn best doet in de play-offs, doen er (inclusief Rotterdams enclave Kaapverdië) maar liefst VIER elftallen VOL NEDERLANDERS mee! Jongens waarvan de ouders hier geboren zijn, die hier zijn opgegroeid en -geleid maar die toch nooit goed genoeg waren voor Oranje. Kortom, we missen er niks aan maar hebben zo wel een leuk feestje mogelijk gemaakt. Of nou ja, dat heeft ons koloniale verleden mogelijk gemaakt. Graag gedaan!

LIVE WK Kwalificatieduel: Nederland - Finland

We kunnen vanavond goede WK-zaken doen

Finnen, dat zijn vreselijke wezens met puilogen, gezwellen op hun oren en splinters in hun neus. Finland is bekender van Alexander Stubb en de grens met Rusland dan van voetbal, en dat is in de kern alles wat u hoeft te weten. Oja, Finland is bovendien het gelukkigste land ter wereld, maar laat dat nou net voorbij zijn na vanavond. Want het Nederlands elftal gaat het Finse Elftal opeten in de Johan Cruijff Arena. Met Memphis in de spits schieten we het Finse geluk zo de maag van de Oranjeleeuw in, en geen Jari Litmanen (speelt die mee?) die daar wat aan kan doen. Wij voorspellen een Grote Stap in de richting van WK-tickets en denken daarom dat Ons Oranje van de Finnen gaat Winnen met 5-0. We schakelen LIVE naar Amsterdam om dat eens fijn en gezellig te bekijken met het bord op schoot.

1-0 Malen 9'
2-0 Aanvoerder Van Dijk 16'
Pingel!
3-0 Memphis 38' Nummertje 54 voor de topscorer
Rust
4-0 Gakpo 84'
AFGELOPEN Nederland zet inderdaad een grote stap richting WK-tickets!

De Basis 11

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.